• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
اقتصادی » بازاروتجارت
گزارش؛

رضایتمندی مشتری؛ شرط بقا در بازار

اگرچه نمی توان همه مشتریان و مصرف کنندگان را از مصرف کالا و خدمات راضی کرد اما مثلی قدیمی همواره بر سر زبان است که «همیشه حق با مشتری است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات انتظار دارند در استفاده از کالا و خدمت انتظارات آنها برآورده و به سلیقه های آنان احترام گذاشته شود.

برخی از ارائه کنندگان خدمات بر این باورند که اگر مشتری در اولین رجوع، راضی باشد برای بارهای دوم و سوم و چندم نیز مراجعه می کند و همیشه مشتری باقی خواهد ماند.

صابر محمدزاده ارائه دهنده خدمات گردش گری در این باره می گوید: همه لوگوها و نشان های ما با این شعار است که «دوباره با ما سفر خواهید کرد».

وی می افزاید: مشتری باید ما را انتخاب کند و اگر راضی باشد در بهره مندی از خدمت ما تداوم خواهد داشت.

پایش محصول یا برند در بازار و استفاده از نظر و سلیقه مشتری هم به رفع عیب ها و کاستی های محصول و خدمت کمک خواهد کرد و هم بر میزان مصرف کنندگان آن کالا و خدمت می افزاید.

اصغر بختیاری تولیدکننده محصولات پلاستیکی در این باره معتقد است: ما در کار خود با همه باغداران و کسانیکه مصرف کننده محصول ما هستند صحبت و براساس نیاز آنها تولید و ایرادات موجود را نیز رفع می کنیم. به طور نمونه در مواردی به ما گفته شد که میوه ای که در جعبه های پلاستیکی قرار می گیرد زخمی می شود از این رو ما با استفاده از نظر مشورتی باغداران عیب موجود را رفع کردیم. این برای ما مهم است زیرا هم کار ما پیشرفت می کند و هم رضایت مشتریان موجب مشهور شدن نشان تجاری ما می شود.

سعید سعیدی تولیدکننده پوشاک اما می گوید: سعی می کنم محصول یا کالای مرجوعی را قبول کنم البته دلیل مرجوع شدن را هم می پرسم که اگر این دلیل منطقی بود و عیبی در محصول ما وجود داشت حتماً آن را رفع می کنم.

ذبیح اله عدالتی تولیدکننده محصولات غذایی می گوید: وقتی مشتری مراجعه می کند از او می پرسند که دقیقاً​ چه کالا و با چه ویژگی و مشخصاتی می خواهد تا بتواند راهنمایی کنم که هدر رفت و دورریزی وجود نداشته باشد.

در شرایط کنونی که شبکه های مجازی و اجتماعی انبوهی از خدمات را عرضه می کنند شرکت ها، محصولات و خدماتی برنده اند که رضایت مشتری را با خود به همراه داشته باشند.

علیرضا دهقان کارشناس اقتصادی در این باره می گوید: بنگاه های سنتی اگر در روند کنونی، رضایت مشتری را جلب نکنند بازار را از دست می دهند در مقابل بنگاه هایی داشتیم که با استفاده از فناوری های جدید و سنجش کیفیت خدمات و نیاز بازار و مشتری توانستند از رکود خارج شوند و سهم خوبی را از بازار کسب کنند.

فناوری جدید این امکان را صاحبان کالا و نشان تجاری می دهد که با سنجش رضایتمندی مشتری کیفیت خدمات خود را بسنجند و با استفاده از آن ضریب ماندگاری خود را در بازار افزایش دهند.

در شرایط کنونی که تلاش همه بر توسعه بازار و کسب سهم بیشتر از بازار قرار گرفته، آنچه که نقش مهم را ایفا می کند رضایت مشتری است یعنی مصرف کننده از خرید محصول و خدمت راضی باشد. این قانون بازار است که ماندن و دوام آوردن در بازار بی علت نیست.
گزارش از « غلامرضا بهرامی» 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
افتتاح حوضچه‌های ۱۳۵ میلیون لیتری در سروستان
بازار بروجرد زیر ذره بین بازرسی
۴ دستگاه ماینر قاچاق در بجنورد متوقف شد
صادرات ۲۹ هزار تنی میوه از مازندران به هند و سایر کشورها
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت کاروان‌های عمره مازندران در سال جاری
ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان چشمگیر است
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
پایان هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال
بارش باران در برخی از مناطق کشور
تجلیل از فرماندهان برتر پایگاه های بسیج در شاهین شهر 
احضار ۳ استقلالی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال
نمایه شدن فصلنامه آنالیزی دانشگاه آزاد مراغه در پایگاه استنادی ISC
تولید محصولات تقلبی آرایشی و بهداشتی
پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت همسر معاون رئیس‌جمهور
رسول خطیبی از هدایت مس رفسنجان برکنار شد
مجازی شدن کلاس‌های حضوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱۰ آذر
نایب قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در رقابت های جهانی
صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (دهم آذرماه ۱۴۰۴)
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (دهم آذر ۱۴۰۴)
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
امروز ؛ آخرین فرصت ثبت نام آزمون استخدامی سرایداران
فرزندان مصدوم معاون رئیس جمهور به تهران منتقل شدند
آغاز ثبت نام کاروان‌های عمره دی و بهمن از ساعت ۱۰ امروز، ۹ آذر در خراسان رضوی
بررسی راهکارهای تعیین تکلیف بخشی از زمین‌های واقع در شهر ارومیه
دستگیری زورگیران اطراف خوابگاه‌های دانشجویی
چالش‌های بازگشت ارز صادراتی
برگزاری همایش در روز‌های آلوده تهران!
تولید محصولات تقلبی آرایشی و بهداشتی
رژیم صهیونی و آمریکا با پیشرفت کشور‌های اسلامی مخالف‌اند
امسال، حدود ۴۴ مدرسه غیردولتی متخلف لغو امتیاز شده‌اند
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا
انهدام باند قاچاق مهمات جنگی در کردستان
نقش مخرب رژیم صهیونی محور مذاکرت لاریجانی و فیدان
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۹ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
دولت فرمایشات رهبری را پشتوانه‌ای محکم برای خود می‌داند
سهمیه سوخت به خودرو تعلق می‌گیرد، نه مالک  (۳ نظر)
جزئیات تعطیلی شنبه ۸ آذرماه در آذربایجان‌غربی به دنبال تداوم آلودگی هوا  (۲ نظر)
امروز ؛ آخرین فرصت ثبت نام آزمون استخدامی سرایداران  (۱ نظر)
آتش‌افروز هیرکانی بازداشت شد  (۱ نظر)
اجتماع بزرگ حجاب فاطمی در تهران  (۱ نظر)
پاسخ رهبر انقلاب به نامه نوه سرلشکر شهید حاجی‌زاده  (۱ نظر)
تمامی مدارس خراسان رضوی فردا ۸ آذرماه دایر هستند  (۱ نظر)
پیگیری گلایه یکی از شهروندان از نحوه خدمات درمانی در بیمارستان قدس   (۱ نظر)
غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی چهار شهر و ۲۰ روستای استان مرکزی  (۱ نظر)
درخشش وزنه بردار سمنانی در کشور  (۱ نظر)
غلظت آلاینده ها و غبار در سمنان  (۱ نظر)
امیر حاتمی: آماده‌ایم پاسخ درهم شکننده‌ای به دشمن بدهیم  (۱ نظر)
با وجود تاخیر در تحویل خودروها؛ اقدام سایپا برای پیش‌فروش خودرو  (۱ نظر)
هیچ ضرب‌الاجل اسرائیلی برای جنگ قریب‌الوقوع وجود ندارد  (۱ نظر)
سفر علی لاریجانی شتاب تازه‌ای در روابط اسلام‌آباد  (۱ نظر)