۴۱ هزار دانشآموز مازندرانی در آستانه هدایت تحصیلی
فرایند هدایت تحصیلی امسال برای ۴۱ هزار دانشآموز مازندرانی مجازی انجام می شود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تعداد دانشآموزان واجد شرایط انتخاب رشته تحصیلی، افزود: فرایند هدایت تحصیلی امسال
بیش از ۴۱ هزار دانشآموز استان
به دلیل قرار گیری در زیست بوم جدید، مجازی انجام می شود.
علیرضا سعدیپور با اشاره به تفکراتی که در زمینه هدایت تحصیلی از سوی خانوادهها وجود دارد، افزود: خانوادهها نباید در این زمینه دانشآموزان را مجبور به انتخاب یک رشته خاص بکنند، زیرا که پارامترهای متنوعی در انتخاب رشته، دخیل است.
او تاکید کرد: آینده شغلی دانشآموزان در گرو این انتخاب است، گاها دیده میشود که دانشآموزی که شرایط احراز ورود به یک رشته خاص را ندارد، و خانوادهها اصرار بر انتخاب آن رشته میکنند که میتواند آینده دانشآموز و حتی دیگر دانشآموزان واجد شرایط را به خطر بیندازد.
سعدیپور با اشاره به ویژگیهای فردی دانشآموزان، گفت: تفاوتهای فردی در میان همه افراد جامعه از بدو تولد وجود دارد و هر یک از دانشآموزان هم دارای استعداد متفاوتی هستند و شکوفایی این استعدادها بستگی به شرایط و همچنین قرارگیری در موقعیت مناسب دارد. به همین دلیل در هنگام انتخاب رشته باید به این اصل توجه کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تغییر رویه آموزش و پرورش، افزود: رویکرد آموزش و پرورش مازندران از سوی حافظه محور به سوی مهارت محوری در حال تغییر است از این رو بر طبق سند تحول بنیادین، تا پایان برنامه ششم توسعه، باید ۵۰ درصد دانشآموزان به سوی هنرستان و کاردانش هدایت شوند. هدایت دانشآموزان به سوی رشتههای فنی و حرفهای باعث ورود هر چه سریعتر دانشآموزان به بازار کار و رسیدن به دوره اصلی شغلی است.
او با اشاره به پیشنیازهای مورد توجه در امر انتخاب رشته، گفت: خانوادهها به همراه دانشآموزان باید در این ایام مهم و سرنوشتساز کاملا آگاهانه و با علم به شرایط و آینده هر رشته، به خصوص آینده شغلی که در نهایت در انتظاردانشآموزان است، بپردازند.