• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
علمی و فرهنگی » فضای مجازی
نتایج یک پژوهش نشان داد؛

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند

یک مطالعه علمی نشان داده که شبکه‌های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر بازدید مردم آمریکا از پارک‌های ملی این کشور داشته‌اند.

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وبسایت «منز ژورنال» نوشت: به نظر می‌رسد دیدن تصاویر پارک‌های ملی در رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری را به حضور در طبیعت سوق داده و ترغیب کرده است.
 
مطالعه منتشر شده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences این پدیده را با بررسی ارتباط احتمالی پست‌های رسانه‌های اجتماعی درباره پارک‌های ملی آمریکا و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، به‌ویژه برای پارک‌های کمتر شناخته‌شده بررسی می‌کند.
 
«کیسی ویچمن» نویسنده این مقاله گفت: مطالب و پست‌های رسانه‌های اجتماعی یکی از محرک‌های اصلی در افزایش بازدید مردم از پارک‌های ملی آمریکا بوده است. 
 
این مطالعه، میزان قرار گرفتن در معرض تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و تعداد بازدیدکنندگانِ بیش از ۶۰ پارک ملی را قبل و بعد از رونق رسانه‌های مجازی در آغاز دهه اخیر مقایسه کرد.
 
برای انجام این کار، «ویچمن» پنج معیار موثر از رسانه‌های اجتماعی از جمله دنبال کننده‌ها، پیام‌های متنی، پست‌های مجدد، نظرات و پسند‌ها (لایک‌ها) را بررسی کرد. 
 
وی سپس پارک‌ها را بر اساس میانگین این ارقام رتبه‌بندی کرد.
 
«ویچمن» دریافت که پارک‌هایی با بیشترین افزایش بازدیدکنندگان، عمدتاً در غرب آمریکا از جمله منطقه کوه «راکی»، «یوتا» و همچنین «آلاسکا» واقع شده‌اند.
 
این پژوهش نشان داد که پارک‌هایی که در کانون تبلیغات رسانه‌های اجتماعی قرار دارند، تا ۲۲ درصد بازدیدکنندگان بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۰ جذب کرده‌اند.
 
در یک نمونه، برخی پارک‌های ملی شاهد جهش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان در همین دوره بودند که نشان می‌دهد در برخی موارد، آگاهی از وجود پارک‌ها برای برانگیختن تمایل مردم به دیدن آنها کافی است.
 
«ویچمن» اظهار کرد: به نظر می‌رسد ممکن است مکان‌هایی که مردم مایل به بازدید از آنها هستند، به مرور تغییر کند، زیرا پارک‌های زیادی وجود دارند که علیرغم جالب توجه بودن، بازدیدشان افزایش نمی‌یابد.
 
به گفته او، مردم در نهایت از پارک‌هایی بازدید می‌کنند که تصاویرشان بیشتر در فضای مجازی به چشم می‌خورد.
 
«ویچمن» تصریح کرد: رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزار تبلیغاتی برای پارک‌ها عمل می‌کنند، هر چند باید توجه داشت که همه تبلیغات، بازدید‌ها را افزایش نمی‌دهند بلکه این تبلیغات و حضور در شبکه‌های مجازی باید به شیوه درستی انجام شود.
 
او این را هم گفت که به عنوان نمونه، تعداد بازدیدکنندگان از پارک ملی «آلاسکا» در مقایسه با بسیاری از پارک‌های دیگر بسیار کمتر است، بنابراین احتمال افزایش بازدیدکنندگان آن بعد از به اشتراک گذاشتن پست‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد خواهد بود. 
 
 او معتقد است که برخی از مردم فقط از طریق رسانه‌های اجتماعی مطلع می‌شوند که اساسا در منطقه «آلاسکا» پارک‌های ملی هم وجود دارند!
 
«ویچمن» می‌گوید: جالب است که فضای مجازی بر بازدید مردم از پارک‌هایی که برای عموم آمریکایی‌ها نسبتاً ناشناخته هستند، تأثیرگذار است.
 
وی افزود: دیدن مناظر و جلوه‌های حیات‌وحش، یکی از علایق مردم است و آنان از به اشتراک‌گذاشتن تصاویر بازدید خود از این جاذبه‌های طبیعی در رسانه‌های اجتماعی بسیار لذت می‌برند.
 
وبسایت «منز ژورنال» در پایان نوشت: اگر به مقالات خبری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی به عنوان عاملی در توجه بسیار بیشتر مردم به یک موضوع و یا حتی نگاه منفی به آن تاثیر دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
غارت منابع ایران؛ هدف همیشگی قدرت‌های استکباری
گشایش نمایشگاه دائمی بیت الاحزان در بناب مرند
سفارت آمریکا، لانه جاسوسی بود
راه‌آهن کشور محور ترانزیت جدید هند و روسیه شد
فروش دارو در مطب‌ها ممنوع!
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۴ آبان ۱۴۰۴
سرمربی آخال: سپاهان باید سپاس گزار تیم داوری باشد
تالاب بین‌المللی قوریگل در خطر خشکی دائمی قرار دارد
تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
زنجان؛ قلب تپنده مسگری کشور
دستگیری سارقان خودرو با ۱۲ فقره سرقت در تبریز
نویدکیا: شب ناامیدکننده‌ای بود؛‌ تساوی لحظه‌آخری خوشحالی ندارد
معاون رئیس جمهور بر توسعه شهر‌های هوشمند تاکید کرد
ضرورت توسعه ظرفیت‌های صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی
سند دار شدن ۱۳۴ هزار و ۳۶۶ قطعه از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی
بردیف بهترین بازیکن دیدار سپاهان و آخال شد
ماندگاری هوای سرد در سمنان
آغاز بکار ششمین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند و هوش مصنوعی ایران
رونق آبزی‌پروری در کرمان
توقیف دو هزار خودروی شوتی در استان کرمان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی ۸ شهرستان هرمزگان؛ ۱۴ آبان
درگذشت پزشک گچسارانی
بازگشت پرواز‌های لوفت هانزا به ایران
تسخیر لانه جاسوسی، تصمیمی ملی برای استقلال ایران
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین
آغاز راهپیمایی ۱۳ آبان با شعار، متحد و استوار مقابل استکبار،در مشهد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
جذب بیش از ۸۰ متخصص در مراکز درمانی لرستان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۳ آبان ۱۴۰۴
۱۳ آبان روزی حماسه ساز در قیام دانش آموزان متعهد
هر روز، یک ۱۳ آبان؛ جوانان زنجانی آماده خلق حماسه
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
سیزدهم آبان، روز یک صدایی ملت برای مبارزه با استکبار
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)