• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
علمی و فرهنگی » فضای مجازی
نتایج یک پژوهش نشان داد؛

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند

یک مطالعه علمی نشان داده که شبکه‌های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر بازدید مردم آمریکا از پارک‌های ملی این کشور داشته‌اند.

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وبسایت «منز ژورنال» نوشت: به نظر می‌رسد دیدن تصاویر پارک‌های ملی در رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری را به حضور در طبیعت سوق داده و ترغیب کرده است.
 
مطالعه منتشر شده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences این پدیده را با بررسی ارتباط احتمالی پست‌های رسانه‌های اجتماعی درباره پارک‌های ملی آمریکا و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، به‌ویژه برای پارک‌های کمتر شناخته‌شده بررسی می‌کند.
 
«کیسی ویچمن» نویسنده این مقاله گفت: مطالب و پست‌های رسانه‌های اجتماعی یکی از محرک‌های اصلی در افزایش بازدید مردم از پارک‌های ملی آمریکا بوده است. 
 
این مطالعه، میزان قرار گرفتن در معرض تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و تعداد بازدیدکنندگانِ بیش از ۶۰ پارک ملی را قبل و بعد از رونق رسانه‌های مجازی در آغاز دهه اخیر مقایسه کرد.
 
برای انجام این کار، «ویچمن» پنج معیار موثر از رسانه‌های اجتماعی از جمله دنبال کننده‌ها، پیام‌های متنی، پست‌های مجدد، نظرات و پسند‌ها (لایک‌ها) را بررسی کرد. 
 
وی سپس پارک‌ها را بر اساس میانگین این ارقام رتبه‌بندی کرد.
 
«ویچمن» دریافت که پارک‌هایی با بیشترین افزایش بازدیدکنندگان، عمدتاً در غرب آمریکا از جمله منطقه کوه «راکی»، «یوتا» و همچنین «آلاسکا» واقع شده‌اند.
 
این پژوهش نشان داد که پارک‌هایی که در کانون تبلیغات رسانه‌های اجتماعی قرار دارند، تا ۲۲ درصد بازدیدکنندگان بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۰ جذب کرده‌اند.
 
در یک نمونه، برخی پارک‌های ملی شاهد جهش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان در همین دوره بودند که نشان می‌دهد در برخی موارد، آگاهی از وجود پارک‌ها برای برانگیختن تمایل مردم به دیدن آنها کافی است.
 
«ویچمن» اظهار کرد: به نظر می‌رسد ممکن است مکان‌هایی که مردم مایل به بازدید از آنها هستند، به مرور تغییر کند، زیرا پارک‌های زیادی وجود دارند که علیرغم جالب توجه بودن، بازدیدشان افزایش نمی‌یابد.
 
به گفته او، مردم در نهایت از پارک‌هایی بازدید می‌کنند که تصاویرشان بیشتر در فضای مجازی به چشم می‌خورد.
 
«ویچمن» تصریح کرد: رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزار تبلیغاتی برای پارک‌ها عمل می‌کنند، هر چند باید توجه داشت که همه تبلیغات، بازدید‌ها را افزایش نمی‌دهند بلکه این تبلیغات و حضور در شبکه‌های مجازی باید به شیوه درستی انجام شود.
 
او این را هم گفت که به عنوان نمونه، تعداد بازدیدکنندگان از پارک ملی «آلاسکا» در مقایسه با بسیاری از پارک‌های دیگر بسیار کمتر است، بنابراین احتمال افزایش بازدیدکنندگان آن بعد از به اشتراک گذاشتن پست‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد خواهد بود. 
 
 او معتقد است که برخی از مردم فقط از طریق رسانه‌های اجتماعی مطلع می‌شوند که اساسا در منطقه «آلاسکا» پارک‌های ملی هم وجود دارند!
 
«ویچمن» می‌گوید: جالب است که فضای مجازی بر بازدید مردم از پارک‌هایی که برای عموم آمریکایی‌ها نسبتاً ناشناخته هستند، تأثیرگذار است.
 
وی افزود: دیدن مناظر و جلوه‌های حیات‌وحش، یکی از علایق مردم است و آنان از به اشتراک‌گذاشتن تصاویر بازدید خود از این جاذبه‌های طبیعی در رسانه‌های اجتماعی بسیار لذت می‌برند.
 
وبسایت «منز ژورنال» در پایان نوشت: اگر به مقالات خبری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی به عنوان عاملی در توجه بسیار بیشتر مردم به یک موضوع و یا حتی نگاه منفی به آن تاثیر دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نسل Z در کهگیلویه و بویراحمد نسل ضد آمریکا و ضد زورگویی
هفتاد سال روابط دیپلماتیک
ساماندهی بازارچه شهرک نساجی یثرب در دستور کار است
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم
کنترل نشت محدود گاز کلر در پتروشیمی اروند
رونمایی از مجسمه جدید میدان انقلاب
پویش درختکاری مقاومت و اقتدار در مدارس اردبیل برگزار شد
امریکای جنایتکار امروز برجسته‌ترین استکبار دوران است
قطعنامه ۱۳ آبان؛ از تاکید بر «عدم اعتماد مطلق» به غرب تا حل ریشه‌ای معضلات معیشتی
دستگیری سارقان حرفه‌ای در ماهشهر
تصویب قطعنامه راهپیمایی ۱۳ آبان با فریاد های الله اکبر مردم آذربایجان غربی
جنایات گسترده آمریکا علیه ملت ایران علت دشمنی مردم ایران با استکبار جهانی
تمدید فراخوان اولویت‌های پژوهشی سازمان سنجش تا پایان آبان
اعتراف سارق حرفه‌ای به ارتکاب ۱۰۰ فقره سرقت
نگاهی به برنامه‌های امروز شبکه ورزش
راهپیمایی ۱۳ آبان در دیار میرزاکوچک
راهپیمایی پرشور ۱۳ آبان در فردوس
طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در میدان امام اصفهان
کنترل عوارض دیابت، با شناخت علائم اولیه بیماری
مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان ۱۳ آبان ۱۴۰۴
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان
اطلاعیه دعوت به راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم
اختلاف جمهوری اسلامی و آمریکا، ذاتی است و نه تاکتیکی
زمین لرزه در شمال افغانستان تاکنون ۳۰ قربانی گرفته است
تأسیسات حساس نظامی اسرائیل زیر ضربات موشک‌های ایران
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم
قلم های کوچک؛ یادآور یک روز بزرگ تاریخی
سفر هیئت عالی رتبه نیروی هوایی ارتش کشورمان به بلاروس
فرآوری غلات و حبوبات زنجان با ۵۰ واحد بوجاری فعال
تجمع دانشجویان و مردم در اعتراض به کشتار مردم سودان
تازه‌ترین وضعیت پیش ثبت نام حج ۱۴۰۵
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
بلیت فروشی دیدار تراکتور_الشرطه  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)