پخش زنده
امروز: -
برنامههای انتخاباتی در تلوبیون با دعوت از کارشناسان، در قالب مناظره به بررسی متن و حواشی مرتبط با انتخابات میپردازد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ویژه برنامههای انتخابات ریاست جمهوری در تلوبیون با بررسی متن و حاشیه مرتبط با انتخابات و شکل دهی گفتگوهای چالشی با حضور مهمانانی از جریانهای مختلف سیاسی تلاش دارد تا زمینه انتخاب آگاهانه را فراهم سازد.
آقای احمدخورشیدی مدیر عامل تلوبیون با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: امسال در معاونت فضای مجازی صدا و سیما ستاد ویژهای تشکیل شد و امکانات بسیار خوبی در اختیار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت از جمله استودیوهای اختصاصی تلوبیون برای نامزدها که این یک فرایند جدیدی است که در سالهای قبل وجود نداشت و در رسانه ملی و در فضای مجازی ما یک گام بزرگ بنا نهادیم و اجرا کردیم.
وی افزود: چهار ورودی به استودیوهای نامزدها وجود دارد، ورودی اول ورودی محتوای سازمان صدا و سیماست که میزگردها، مناظرهها و مستندهای نامزدهای انتخابات لاین اول ورودی ما بود، لاین دوم آرشیو سازمان صدا و سیما که در اختیار نامزدها قرار دادیم ورودی سوم استودیوهای خود نامزدها و موارد تولیدی و محتوای تولیدی خود نامزدهاست وورودی چهارم پخش زنده همایشها و رویدادهای نامزدهاست، این چهار لاین ورودی وارد استودیوهای اختصاصی نامزدها در تلوبیون میشوند، آنجا فقط یک استودیو نیست که فقط گفتگو انجام شود و برنامه تولید شود، بلکه یک مرکز فرماندهی رسانهای برای ستاد هر نامزد است که آنجا میتواند تولید محتوا کند و توزیع آن را در فضای مجازی فرماندهی کند.
وی ادامه داد: خروجی استودیوها تبدیل شده به یک شبکه خطی که توسط ستاد نامزدها و همکاران ما در تلوبیون سردبیری میشود، یعنی اگر نامزدی در مناظره شرکت میکند و صحبتی میکند علاوه بر این که همکاران ما در تلوبیون آن را تقطیع میکنند با نظر ستاد نامزدها این تقطیع صورت میگیرد و خروجی آن را در ۶ صفحه نامزد در تلوبیون ملاحظه میکنید که خروجی داشته و مردم هم از آن استقبال کردند.
مدیر عامل تلوبیون در خصوص نو آوری این دوره در مقایسه با انتخابات مجلس گفت: این امکانی که در اختیار نامزدها قرار گرفت، امکان مفصلتر و بیشتری در مقایسه با انتخابات مجلس بود، به لحاظ امکانات فنی و زیر ساختی استودیو در اختیار نامزدها قرار بگیرد و بتوانند حضوری و به صورت ۲۴ ساعته استفاده کنند از این امکانات و امکانات ترویجی وقتی داخل تلوبیون صفحهای به کسی در هر موضوعی اختصاص داده میشود، ناخوداگاه شامل یک سری اتفاقات مثبت در فضای مجازی است مثلا ما در تلوبیون ۵۲ میلیون کاربر سالانه داریم که یک عدد ۳۰ تا ۳۵ درصدی ورودی از موتورهای جستجو است، تمام ایدههای نامزدها که در تلوبیون تقطیع شده، تایتل خورده و منتشر شده در موتورهای جستجو اصطلاحا ایندکس میشود و مردم میتوانند مراجعه کنند و ببینند، علاوه بر آن این صفحات ویژه به صورت زیرنویس، گویش مجری، تیزر، آرم و آگهی در سازمان صدا و سیما تبلیغ شده یعنی ترویج اینها به صورت جدی در سازمان صدا و سیما انجام شده است، نه فقط در سازمان ما تبلیغات شهری و بیلبردهای شهری را داشتیم برای این صفحات که الان در سطح شهر تهران مردم ملاحظه میکنند که ترویج این صفحات انجام شده و یک امکان ویژه که شاید تا به حال این سرویس را ما به غیر از برنامههای سازمان نداده بودیم، ترویج برنامههای نامزدها و کلیپهای آنها در فضای مجازی است، ما سازو کاری را فراهم کردیم که بلافاصله بعد از تقطیع برنامهها در تلوبیون اینها در دو کانال که به ازای هر نامزد یعنی هر ۶ نامزد در ایتا و بله ما برای آنها کانال ایجاد کردیم، آنجا محتوایی که در تلویزیون و تلوبیون نامزدها تولید کردند به صورت برخط فرستاده میشود، از آنجا یک سری از همکاران ما در رسانهها و فضای مجازی این محتواها را ترویج میکنند، یک سری خبرگزاریها به عنوان منبع نگاه میکنند و آن قسمتهایی که مد نظرشان است توزیع میکنند و خود ستاد نامزدها دسترسی پیدا کردند در فضای شبکههای اجتماعی تا بتوانند توزیع کنند محتوای نامزد خودشان را و هر شب ما یک خروجی از داده کاوی اتفاقات آن روز به ستاد نامزدها ارائه میدهیم. (برای هر نامزدی جداگانه در تمام فضای مجازی هر آنچه که در فضای مجازی میگذرد ما در معاونت داده کاوی میکنیم و هر شب یک خروجی منظم ارائه میکنیم)
خورشیدی افزود: ما در هر مناظره نسبت به مناظره قبل رشد جدی بازدید داشتیم ما فقط در تلوبیون حدود ۲۷ هزار قطعه از نامزدهای انتخاباتی را آرشیو کردیم و این حدود ۶ میلیون مخاطب را به خود جلب کرده است، در مناظرهها ما بین یک و نیم تا ۲ میلیون مخاطب طی ۱۲ ساعت منجر به پایان هر مناظره داشتیم تا عدد ۱۷۰ هزار نفر کاربر هم زمان را ما تجربه کردیم که این عدد نشان میدهد رویداد مناظرهها برای مخاطبان تلوبیون همانند رویدادهای مهم ورزشی و رویدادی مثل تحویل سال برای مردم جذاب بوده و مردم به صورت همزمان مراجعه کردند و محتوا را مشاهده کردند.
وی گفت: ما در شبکه آرا در تلوبیون علاوه بر برنامه «تبادل» به عنوان قاب دوم سعی کردیم عکس العمل سایر نامزدها به نامزد پاسخگو را پوشش دهیم، این اتفاقی بود که برای اولین بار رخ میداد و برنامه به برنامه و مناظره به مناظره کیفیت بهتری داشت و از آن هم استقبال شد، حدود ۱۰ درصد از مخاطبان ما مخاطبان خارج از کشور بودند و حدود ۵ درصد از مخاطبان ما مخاطبانی بودند که از طریق قاب دوم مناظره را مشاهده کردند و در فضای مجازی هم خیلی به ان پرداخته شد، این قاب دوم باعث شد که عکس العملها و هر گونه فید بکی که سایر شرکت کنندگان در مناظره به مناظره کننده و به پاسخگو دارند در فضای مجازی خیلی دیده شود و مورد توجه کانالها و سایتها قرار گیرد.
خورشیدی در خصوص شبکه آرا گفت: شبکه آرا یک شبکه امتداد است، محتوای رسانه ملی است و بنا نیست که کار آن تعطیل شود همان طور که تا به الان تعطیل نبوده و تولید محتوای امتداد است رسانه ملی در شبکه آرا اتفاق میافتد، خیلی از مناظرهها و گفتگوها را در شبکههای مختلف سازمان داریم که تایم محدودی دارند، یک ساعت یا یک ساعت و نیم بیشتر کنداکتور شبکه ها اجازه نمیدهند که بتواند برنامهها ادامه پیدا کنندو شبکه آرا بستری است برای این کارکه مناظرهها و گفتگوها و برنامههای مفید سازمان بتوانند آنجا ادامه پیدا کنند، به صورت زنده در آنجا نقد شوند و گفتگو شود در خصوص مسائلی که شاید روی آنتن زمان آن نباشد و یا اولویت آن نباشد، «آرا» امتداد رسانه ملی در بستر تلوبیون است.