پخش زنده
امروز: -
مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ یعنی به خطر انداختن جان امداد خواهانی است که منتظر تماس و کمک هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حتی در تخیل هم نمیگنجد که برخی افراد چگونه به خود اجازه میدهند تا با مهمترین سامانه امداد و نجات کشوری شوخی کنند و با ایجاد مزاحمتهای پی در پی، جان دیگران را به خطر بیندازند.
۱۰ درصد افراد یعنی تقریباً روزانه ۷۰ نفر به قصد مزاحمت با این مرکز تماس میگیرند که هر یک تماس میتواند جان انسان دیگری را به خطر بیندازد.
اگر این مزاحمتها نباشد اورژانس میتواند امثال دختر بچه ۶ ساله گزارش ما را از مرگ حتمی نجات دهد.
دختربچه ۶ ساله در تماس با اورژانس، با صدایی لرزان از جان باختن مادرش خبر داده و عنوان کرده است که تنها در دل شب کنار جاده مانده است.
این کودک در زمان تماس پس از طی مسیری کوتاه با پای پیاده موفق میشود به مردی برسد و این مرد مکان حادثه را به اورژانس اطلاع میدهد، بر اثر این حادثه مادر این دختر جان خود را از دست داده است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث استان همدان به ضرورت آموزش استفاده صحیح کودکان از شمارههای امدادی اشاره کرد و گفت: یادگیری امدادخواهی از شمارههای امدادی مخصوصا شماره ۱۱۵، یکی از مهمترین مواردی است که از سنین کودکی اهمیت دارد.
محمدرضا شکوهی افزود: ۱۰ درصد افراد یعنی تقریباً روزانه ۷۰ نفر به قصد مزاحمت با این مرکز تماس میگیرند که هر یک تماس میتواند جان انسان دیگری را به خطر بیندازد.