امروز: -
آداب و رسوم کهن مردم گیلان زمین همواره با جذابیت‌های منحصر به فردی همراه بوده است. هر ساله در آستانه فصل بهار، زنان روستای کشایه اشکورات شهر رحیم آباد در استان گیلان با گِل مالی و گلکار کردن دیوار خانه‌ها به استقبال نوروز و سال نو می‌روند.
عکاس :عباس عاشوری
تاریخ : ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۷:۱۵
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما؛ روستای کشایه اشکورات رحیم آباد رودسر روستایی است با ۷۰ خانوار و حدود ۵۰۰ نفر جمعیت میباشد. در این روستا ،که بیشتر خانه‌های آن گلی است برای آماده کردن گلکاری ، ابتدا گِل و آب و سبوس برنج را با هم مخلوط کرده و بعد از چند دقیقه به دیوار می‌مالند. ییلاق اِشکِوَرات، یکی از بهترین جا‌های دیدنی استان گیلان است که در شهرستان رودسر و در مرز استان مازندران واقع شده است. اشکورات که به سرزمین عجایب گیلان شهرت دارد، با بهره‌مندی از طبیعتی منحصربه‌فرد و آثار باستانی و تاریخی، هر سال، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جاذبه های توریستی و آثار باستانی و تاریخی ایران بی نظیر است و درآمد حاصل از آن می تواند بالا تر از نفت باشد ، فقط به خاطر وجود حجاب اجباری ، ایران از این صنعت بی بهره است ، در قرآن آمده که قبول دین اجباری نیست و آمده که مراودات پولی باید قرض الحسنه و بدون ربا باشد ، ما بر خلاف قرآن عمل کرده و دین و حجاب را اجباری و ربای سپرده بانکی را رواج داده ایم که عامل تورم است .
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha